Minna Bergholm jooga. Tuntikalenteri.

Joogatunnit

Olet tervetullut tunneilleni juuri sellaisena kuin olet, ainutlaatuisena itsenäsi! Ohjaustyylini on hyväntuulista ja lempeää. Tunneillani painotan oman kehon kuuntelua ja harjoituksen tekemistä omista lähtökohdista käsin, omaa kehoa ja mieltä kunnioittaen. Haluan muistuttaa, että sisäinen kokemuksesi on liikkeen ulkonäköä olennaisempaa. Ohjaan sinua tietoiseen hengitykseen ja turvalliseen asanatyöskentelyyn. Pyrin luomaan tunneilleni turvallisen ja välittömän tunnelman, jossa jokainen voisi hellittää ja keskittyä omaan harjoitukseen. Haluan tarjota sinulle mahdollisuuden pitää huolta omasta hyvinvoinnistasi joogan avulla.

Flow-jooga on dynaaminen harjoitus, jossa kehon liikkeet yhdistyvät toisiinsa virtaavasti hengityksen johdattamana. Tunnin alussa teemme keskittymis- tai hengitysharjoituksen ja kehoa herätteleviä liikkeitä, joiden saattamana etenemme aurinkotervehdykseen ja muihin jooga-asanoihin. Jokainen tunti päättyy loppurentoutukseen. Harjoitus vahvistaa kehoa, kehittää voimaa ja liikkuvuutta sekä tasapainoa. Mieli keskittyy ja tietoisuus omasta kehosta vahvistuu. Joogan perusasanat tulevat tutuksi. Olet sitten ensikertalainen tai kokeneempi joogan harrastaja, olet tervetullut tunneilleni.

Yin-jooga on rauhallisesti etenevä harjoitus, jonka avulla rentoutetaan kehoa ja rauhoitetaan mieltä. Yin-joogassa sinulla on aikaa asettua itsesi äärelle, keskittyä hengitykseen ja kehon tuntemuksiin. Päästää irti arjen kiireistä ja turhasta suorittamisesta. Yin-jooga on hyvää vastapainoa muulle liikunnalle esimerkiksi kuntosaliharjoitukselle. Yinin pitkäkestoisilla (muutamasta minuutista useampaan minuttiin) asanoilla edistetään sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Yin-jooga sopii myös sinulle, joka kaipaat mielen rauhoittamista ja haluat vahvistaa tietoisen läsnäolon taitoa. Erinomainen harjoitus vähemmän notkeille.

Yin & Yang- jooga on tasapainoinen ja monipuolinen kokonaisuus lempeää tai dynaamista flowta yhdistettynä kehoa ja mieltä huoltavaan yin-joogaan. Voimme aloittaa tunnin rauhallisella yin-osuudella ja edetä dynaamiseen, kehoa lämmittävään flow- osuuteen tai toisinpäin, järjestys voi vaihdella. Sopii hyvin kaikille joogan harrastajille.

Miesten oma jooga
Teemme kehon liikkuvuutta ja joustavuutta edistävää yiniä sekä voimaa ylläpitävää ja vahvistavaa hatha-joogaa. Hengityksen huomioinen ja rentouminen ovat osa harjoitusta. Sinun ei tarvitse olla notkea voidaksesi osallistua tähän. Kehon liikkuvuus ja joustavuus kehittyvät harjoituskertojen myötä. Sopii niin ensikertalaisille kuin jo joogaa aiemmin harrastaneille.

Äiti-vauva-joogatunnilla (45-60min) haemme lempeästi virkeyttä kehoon ja mieleen. Keskitymme keskivartalon tuen ja lantion alueen syvien lihasten vahvistamiseen. Teemme myös pehmeästi kehoa avaavia liikkeitä. Tietoinen hengitys ja rentoutuminen on osa harjoitusta.
Vauva voi olla monissa liikkeissä mukana ja / tai makoilla vanhemman lähellä viltillä. Vauvantahtisesti edetään ja voit hoitaa häntä aina tarpeen mukaan, syöttää häntä välillä tms.
Tunnin tarkoituksena on lisätä vanhemman jaksamista arjessa ja tukea vuorovaikutusta vauvaan.
Et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta.

Lämpö flow on kehoa voimistava ja joustavuutta edistävä harjoitus, joka alkaa alkaa keskittymis- tai hengitysharjoituksella. Teemme aurinkotervehdyksiä, seisomasarjaa ja vaihtelevasti tasapaino-asanoita. Lattialiikkeiden kautta laskeudumme lopuksi rentoutumiseen. Infrapunapaneelit lämmittävät kehoa sisältäpäin ja tukevat rentoumisen kokemusta. Sopii niin aloittelijoille kuin jo aiemmin jooganneille.

Lämpö yin on rauhallisesti etenevä harjoitus, jossa liikkeet tehdään pääasiassa istuen ja makuultaan. Puramme kehon kireyksiä, edistämme liikkuvuutta ja tasapainotamme hermostoa tietoisen hengityksen avulla. Infrapunapaneelien lämpö tukee rentoutumista ja palautumista.
Keho-mieltä hellivä harjoitus sopii niin aloittelijoille kuin jo aiemmin jooganneille.

Aroma yin-tunti on stressiä lievittävä ja hermostoa tasapainottava harjoitus, joka myös purkaa kehoon kireyksiä ja edistää nestekiertoa. Pitkäkestoiset (2-10min) selän ja lantion alueelle kohdistuvat liikkeet tehdään pääasiassa istuen ja makuultaan. Mukana saattaa olla pieni ripaus lempeää hengityksen tahtiin soljuvaa flowta.
Kotimaiset, luonnonmukaiset eteeriset öljyt tukevat rentoutumista ja hyvää oloa. Öljyt diffusoidaan ilmaan vesihöyrystimen kautta. Koronan hellittäessä saat nauttia öljyistä myös ihon kautta.

Seasonal yin pohjautuu kiinalaiseen vuodenaikateoriaan, jossa ihminen nähdään osana luontoa. Jokaisella vuodenajalla on oma meridiaanipari (sisäelinpari), joiden hyvinvointia ja tasapainoa tuetaan erilaisilla yin-jooga-asennoilla. Pitkäkestoisilla (muutamasta minuutista useampaan minuttiin) asanoilla edistetään sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Harjoitus sopii myös jos kaipaat mielen rauhoittamista ja haluat vahvistaa tietoisen läsnäolon taitoa.

Yksityistunnit ystäväporukoille (esim. polttarijooga), pariskunnille, vanhemmille & lapsille (perhejooga) rakennetaan ja toteutetaan aina asiakkaita kuunnellen. Joogatunti tai tapahtuma on mahdollista toteuttaa myös Joogastudion ulkopuolella esim. vapaa-ajanviettopaikalla.

Kysy lisää: minna.bergholm@me.com

Ajanvaraus / tuntikalenteri:

www.varaaheti.fi/joogastudiominnabergholm

JOOGATUNTUNTIEN HINNAT


1 x KERTAMAKSU JOOGAAN 15 € (voimassa 4 viikkoa ostopäivästä)
5 x KORTTI 70 € (Voimassa 8 viikkoa ostopäivästä)
10 x KORTTI 13 euron TUNNEILLE 120 € (Voimassa 8 viikkoa ostopäivästä)
10 x KORTTI 15 euron TUNNEILLE 139 € (Voimassa 12 viikkoa ostopäivästä)
1 KUUKAUSI 120€
Hinnat sisältävät alv.10%

Joogakortit ovat ostettavissa ajanvarausjärjestelmän kautta. Kortit ovat henkilökohtaisia ja voimassa rajallisen ajan.

Maksuvälineinä joogastudiolla käy käteisen ja pankkikortin lisäksi Smartum, Virikeseteli, TyKy+, ePassi ja Eazybreak.

Kaikille tunneille tehdään varaus oman tilin kautta ajanvarausjärjestelmässä.

Tunnin hintaan sisältyy joogamaton ja muiden joogassa käytettävien välineiden laina, joten sinun ei tarvitse kantaa omaa mattoa tai muita välineitä mukanasi mikäli et halua. Pieni pyyhe välineiden suojaksi on hyvä ottaa mukaan.

Joogaan osallistuvan on hyvä huomioida, että joogaaminen tapahtuu aina omalla vastuulla ja osallistuja huolehtii itse omasta vapaa-ajan tapaturmavakuutuksesta.